SA 1

Sweet Adventure 1

Sweet Adventure 1 predstavlja mešavinu dva prirodna zaslađivača Stevie i Eritritola, sa 0 kalorija…NETO 300 g

Detaljnije
SA 2

Sweet Adventure 2

Sweet Adventure 2 – Ksilitol je 100% prirodni zaslađivačili, koji po izgledu i ukusu nalikuje…

Detaljnije
SA 3

Sweet Adventure 3

Sweet Adventure 3 – Eritritol je prirodni šećer bez kalorija. Zvuči li Vam suviše dobro da bi bilo istinito? Eritritol…

Detaljnije

Nešto više...

Šećer

Da li šećer utiče na vaše zdravlje? Da! Kao i neke druge namirnice, šećer u većim količinama može biti izuzetno štetan po zdravlje ljudi. Da vidimo kako ova svakodnevna namirnica utiče na naš organizam.

 

 Značaj šećera

 Šećeri su ugljeni hidrati i predstavljaju izvor energije u hrani. Oni se, u prirodnom obliku, nalaze u pojedinim namirnicama, kao što su voće i mlečni proizvodi, ali se dodaju i drugim namirnicama. Problem sa šećerom leži u činjenici da su ljudi izgubili osećaj za umerenost. Stručnjaci definišu “umereno konzumiranje” kao 10% od ukupnog dnevnog energetskog unosa.

 U proseku, boca gaziranog pića od 500 ml sadrži oko 55 grama šećera. Za decu, to je oko 15% od ukupne dnevne energetske potrebe. Međutim, deca (kao i odrasli) tokom jednog dana konzumiraju i druge vrlo zaslađene namirnice: sladoled, čokolade, bombone i sl. Povećana konzumacija tih proizvoda povećala je i unos šećera na dnevnoj bazi.

Da li izbegavate šećer u kafi? Nemojte to raditi (osim ako inače pijete gorku kafu) i lišavati vaše nepce ukusa koji zaslužuje. Pametnije je da ne konzumirate namirnice koje u svom sastavu imaju više od prosečnog sadržaja šećera. Dakle, obratite pažnju na ono što jedete (šećer se nalazi u skoro 90% prerađenih proizvoda – od ajvara do viršli), ali nemojte izabacivati šećer iz ishrane u potpunosti.

Šećer i gojaznost

 Šećer je isti kao i svaki drugi ugljeni hidrat. Njegovo konzumiranje nije direktan uzročnik gojaznosti – naime, šećer je ugljeni hidrat koji pruža istu količinu energije kao i druge vrste ugljenih hidrata u nekim namirnicama, kao što su pirinač, hleb, tjestenina itd. Stoga nije tačno kada kažete da se debljate zbog šećera – debljate se zbog preteranog unosa kalorija, koje mogu ili ne moraju poticati od šećera.

 

Šećer i dijabetes

 Ne postoji direktan dokaz da šećer izaziva dijabetes tip 1 ili tip 2. Verovatno se pitate zašto onda stručnjaci preporučuju smanjen unos šećera osobama koje boluju od dijabetesa? To je zato što je gojaznost faktor rizika za dijabetes tip 2, a osoba sa viškom kilograma možda konzumira veće količine šećera, direktno ili indirektno. Osobe koje boluju od dijabetesa trebaju izbegavati namirnice u kojima je šećer glavni sastojak – slatkiši, kolači i slično. One, takođe, moraju održavati telesnu težinu na normalnom nivou.

 

Šećer i karijes

 Da, šećer i karijes idu ruku pod ruku. Svi ugljeni hidrati doprinose tome, ali šećer i zaslađene namirnice, kao što su sokovi i slatkiši, glavni su krivci. Zubni plak zbog šećera proizvodi kiseline koje razgrađuju zubnu gleđ i zbog toga dolazi do pojave karijesa. Postoje načini da se smanji ovaj negativan uticaj – redovno pranje i ćišćenje zuba zubnim koncem, konzumiranje vode umjesto sokova, smanjenje unosa slatkih namirnica, kao što su bombone i drugi slatkiši te redovna poseta zubaru.

 

Čime zameniti šećer?

 Često smeđi šećer reklamiraju kao zdravu zamjenu za beli šećer. Ali to nažalost nije tako: smeđi šećer je skoro jednako nezdrav kao i beli. Postoji li zdrava zamena za šećer? Na našu sreću, da!

 

Javorov sirup (maple syrup) je odlična zamjena za šećer. Ima visok sadržaj minerala u tragovima, kao što su cink i mangan, koji povoljno utiču na zdravlje srca i smanjuju nivo holesterola u krvi. Jedini nedostatak javorova sirupa je njegova visoka cena.

 

Ksilitol spade u šečerne alkohole (poliole) koji su prirodna zamena za šećer. Konzumiranje ksilitola je povezano sa značajnim smanjenjem karijesa i razvojem parodontopatije. Pokazalo se da ksilitol doprinosi povećanju gustine kostiju, smanjenju telesne težine, stabilizaciji nivoa šećera u krvi i nivoa insulina. Dodatna blagotvorna svojstva ksilitola su:

  • Povećanje energije podsticanjem stvaranja ATPa
  • Povećava utilizaciju masti
  • Obnavlja glikogen
  • Anabolička svojstva – ostavlja biosintetičke puteve otvorene
  • Antikatabolička svojstva – pomaže održavanju mišićne mase
  • Antioksidativna svojstva – generiše NADPH održavajući glutation u aktivnom stanju
  • Povećava izdržljivost
  • Smanjuje slobodne radikale i oksidativna oštećenja

Bezbednost upotrebe ksilitola je temeljno testirana. Do sada, nisu primećena neželjena dejstva.

 

Eritritol  je šećerni alkohol (poliol) koji je odobren za upotrebu kao prehrambeni aditiv u Sjedinjenim Američkim Državama i većini drugih zemalja. On se prirodno javlja u nekim vrstama voća i fermentisanoj hrani. Na industrijskom nivou, on se proizvodi iz glukoze fermentacijom pomoću kvasca, Moniliella pollinis. On ima 60–70% slatkoće stonog šećera, mada ima marginalnu kaloričnu vrednost od 0.2 kilokalorija po gramu (95% manje od drugih šećera). On ne utiče na nivo krvnog šećera, ne uzrokuje oštećenja zuba (parcijalno se spsorbuje u telu) i izlučuje se putem urina i izmeta.

 

Stevija – ekstrakt lišća biljke porodice Stevia, najvjerojatnije je najbolja alternativa šećeru. Dokazano je da stevija poboljšava rad štitnjače i cijelog organizma. Stevija ima lagano gorki okus, zbog čega ju neki ne vole. Kod kuhanja, potrebna je vrlo mala količina steviji – od ¼ do 1/32 od količine šećera (ovisi o vrste stevije koju koristite). Stevija je glavni neprijatelj karijesu i ima skoro 0 kalorija.

Regulisanje težine

Prema većini objavljenih članaka, šećer spada u zdravu hranu. Uostalom, šećer sadrži 0 masti, pruža trenutnu (brzu) energiju i utiče na bolji ukus u bilo kojoj hrani. Ali sve ove pozitivne strane šećera padaju u vodu zbog jedne psihološke činjenice da šećer ne pomaže prilikom mršavljenja.

Većina ljudi je ovu činjenicu uzela zdravo za gotovo, ali uz razumevanje zašto vas šećer čini gojaznim, možete umanjiti štetne efekte šećera i izgraditi vitkije i zdravije telo. Konzumacija šećera je isto kao da ste pritisli okidač koji šalje signal organizmu da skladišti masne naslage. S druge strane, šećer je svuda oko nas a ne samo u sokovima i slatkišima. Šećer se javlja „prerušen“ u mnogim rafinisanim (prerađenim) ugljenim hidratima kao što su hleb, pirinač, testenina pa čak i u pivu i mleku. Vaš organizam ne prepoznaje razliku – on brzo razgrađuje i apsorbuje sve te šećere u krvotok u obliku glukoze.

Evo šta se zapravo dešava u vašem organizmu: Svaki put kada konzumirate šećer, vaš nivo glukoze u krvi brzo raste. Zauzvrat, to stimuliše oslobađanje insulina, hormon koji stimuliše organizam da skladišti masti. Ukoliko unosite veće količine šećera u jednom obroku, tada dolazi do većeg porasta nivoa glukoze u krvi i kao posledica toga, Vaše telo se nalazi režimu skladištenja masti duže vreme. Naravno, možda nećete biti spremni da se odreknete sendviča, kuvanog pirinča i testenine. Ali ukoliko budete održavali nivo glukoze u krvi niskim a samim tim i nivo insulina, tako što će te usporiti brzinu kojom šećer biva apsorbiran u krvotok, kao rezultat, drastično će te umanjiti nesposobnost organizma da sagoreva masti. Zapamtite, organizam je u režimu sagorevanja masti samo dok je nivo isulina nizak, samim tim i glukoze. Sa druge strane, održavanjem nivoa glukoze i insulina stabilnim, povećavate osećaj sitosti, smanjujete rizik od dijabetesa, srčanih oboljenja i raka.

Dijabetes

Tražite li prirodni zaslađivač u planiranju dijabetes dijete? Iako je šećer dozvoljen u dijabetes dijeti, preporučuje se da se obrati pažnja na dnevni unos ugljenih hidrata. U tome Vam mogu pomoći zamene za šećer, ali mnogi od njih sadrže veštačke sastojke.

Takođe, neke od prirodnih alternativa za šećer sadrže jednak ili čak viši broj kalorija i visok glikemijski inedeks. Zaslađivači poput meda , kukuruznog sirupa , smeđeg šećera i javorovog sirupa i dalje mogu izazvati skok šećera u krvi.

Ali, postoje tri prirodna zaslađivača koji su se pokazali kao najbolje i najprihvatljivije zamene za šećer:

Stevia

Stevia je vrlo popularn nisko kalorični zaslađivač.

Ona se ektrahuje iz lišća biljke Stevia Rebaudiana.

Ova biljka se gaji vekovima u Južnoj Americi zbog svoje slatkoće i primene u medicinske svrhe.

Pronađeno je nekoliko slatkih jedinjenja u lišću Stevie, od kojih među glavne spadaju Stevioside i Rebaudioside. Oba ova jedinjenja su nekoliko stotina puta slađa od šećera (mereno 1:1).

Stevia je veoma slatka a praktično nema kalorija.

Razne studije rađene na ljudima su pokazale da Stevia ima pozitivan uticaj na zdravlje:

  • Kada je krvni pritisak povišen, Stevia može da ga snizi od 6-14%. Međutim, Stevia nema uticaja na krvni pritisak ukoliko je on normalan ili blago povišen
  • Stevia je pokazala da ima uticaja na sniženje nivoa šećera u krvi kod dijabetičara
  • Studije rađene na pacovima su poazala da Stevia utiče na poboljšanje insulinske osetljivosti, smanjuje oksidativa oštećenja LDL holesterola i smanjuje nakupljanje plaka u arterijama.

Ukoliko želite zasladiti Vaša jela, Stevia može biti najzdraviji izbor.

Međutim, mnogi ljudi ne vole Steviu zbog svog gorkog ukusa koji zavisi i od brenda, tako da će te morati eksperimentisati dok ne nađete Steviu koja Vama odgovara.

Zaključak: Stevia je prirodni, bez kalorija zaslađivač koji utiče pozitivno na Vaše zdravlje tako što snižava krvni pritisak kao i nivo šećera u krvi.

Eritritol

Eritritol je još jedan nisko kalorični zaslađivač.

On je alkoholni šećer koji se prirodno nalazi u određenom voću, ali ukoliko ga kupujete u obliku praha, najverovatnije je proizveden industrijskim procesom što ne umanjuje njegova pozitivna dejstva na organizam.

Eritritol sadrži 0.24 kalorije po gramu, drugim rečima oko 94% manje kalorija u odnosu na šećer a samo je 30% manje slađi od šećera.

Eritritol ne podiže nivo šećera kao ni insulina u krvi i nema negativnih uticaja na biomarkere poput holesterola i triglicerida.

Eritritol se apsorbuje iz tankog creva u krvotok i na kraju biva izlučen ne promenjen iz bubrega u urin.

Studije pokazuju da je Eritritol veoma bezbedan. Eritritol ima ukus sličan šećeru, međutim, kao i ostali šećerni alkoholi, Eritritol može izazvati digestivne probleme (laksativno dejstvo) ukoliko se konzumira u prevelikim dozama odjednom.

Zaključak: Eritritol je šećerni alkohol koji je veoma sladak i skoro da nema kalorija (svega 0.24/g). Studije pokazuju da je veoma bezbedan za jelo, iako to može da izazove probleme sa varenjem ukoliko se unosi u organizam u visokim dozama.

Ksilitol

Ksilitol je alkoholni šećer koji je po slatkoći sličan šećeru.

Sadrži 2.4 kalorije po gramu ili 40% manje kalorija u odnosu na šećer.

Pokazalo se da Ksilitol ima pozitivan uticaj na zdravlje zuba time što smanjuje rizik od karijesa.

Ksilitol utiče na poboljšanje gustine kostiju i može sprečiti pojavu osteoporoze. Takođe ne podiže nivo šećera kao ni insulina u krvi.

Međutim, kao i većina alkoholnih šećera, može da izazove digestivne probleme ukoliko se unosi u prevelikim dozama.

Uvod

Zubni karijes nastaje kada bakterije mlečne kiseline (posebno Mutans streptococci i Lactobacillus vrste ) dominiraju lepljivim naslagama (plak) na površini zuba. Ove bakterije konvertuju fermentativne ugljene hidrate kao što su glukoza, fruktoza, saharoza i kuvani skrobovi  u mlečnu kiselinu i time čine zubni plak kiselim. Kiseli plak izaziva demineralizaciju gleđi zuba i osnovne dentina. Ovo na kraju dovodi do gubitka strukture zuba i dalje bakterijske invazije.

 

Dijetetski i ne – dijetetski faktori koji utiču na razvoj karijesa

Mnogi faktori utiču na razvoj karijesa, uključujući bakterije koje stvaraju plak, učestalost konzumacije hrane, oralne higijene, dostupnost fluora i pljuvačni protok  i njen sastav. Svi ugljeni hidrati, uključujući skrobnu hranu, posebno visoko prerađene skrobne namirnice u slane grickalice i hranu koja sadrži šećer, kao što su kolači, biskviti, džem, med, voće i voćni sokovi mogu biti iskorišteni od strane bakterija za proizvodnju kiseline, koja ubrzava demineralizaciju zuba. Pljuvačka sadrži zaštitne minerale (kalcijum i fosfate ) koja ima sposobnost da neutrališe bakterijske kiseline i promoviše remineralizaciju. Što je veći protok pljuvačke time je i veći stepen remineralizacije. Zapravo ravnoteža između bakterijske kiseline i pljuvačne odbrambene sposobnosti da neutrališe tu kiselinu određuje osetljivost na karijes.

Učestali  “napadi”  kiselina koje ne daju zubima vremena da se oporave (remineraliziraju) poveća rizik od karijesa, tako da će  male količine šećera i drugih fermentisanih ugljenih hidrata koji se konzumiraju češće u toku dana  znatno više povećati rizik od karijesa  nego ako kozumirate hranu ređe u toku dana ali u većim količinama. Lepljive namirnice kao što su hleb i suvo grožđe ostaju u ustima mnogo duže, i povećavaju rizik od pojave karijesa. Namirnice bogate kalcijumom kao što su sir, ukoliko se konzumiraju odmah nakon šećera , mogu pomoći u zaštiti od demineralizacije.

 

Zaključak

Jedna široko  prihvaćen negativna činjenica u vezi  potrošnje šećera jeste i loše oralno zdravlje –  pojava karijesa i propadanje zuba.

Štetne bakterije koje se nalaze u našim ustima mogu koristiti šećer za dobijanje sopstvene energije. Onog trenutka kada ove bakterije imaju dovoljno energije, one počinju da rastu, razmnožavaju se i luče kiseline koje narušavaju gleđ zuba.

Šećerni alkoholi poput Ksilitola i Eritritola su pronašli svoj put među proizvode koji su „prijatelji zuba“ jer ih bakterije ne mogu metabolizirati tj. razgraditi i iskoristiti za dobijanje sopstvene energije.

Kao rezultat toga, njihov rast i razmnožavanje su znatno umanjeni kao i njihova proizvodnja kiseline koja može opasti čak do 90%. Kako nema proizvodnje kiseline ni pH vrednost pljuvačke neće opasti a samim tim i opasnost od pojave karijesa i propadanja zuba je svedena na minimum.

Kandida

Zaslađivače Sweet Adventure 1, Sweet Adventure 2 i  Sweet Adventure 3 mogu koristiti i osobe koje su na terapiji protiv različitih gljivičnih obolenja a naročito kandide.

Iako kandida postoji u čovekovom telu u crevima, korišćenje šećera na duži period može proizvesti uslove u kojem gljivice mogu prekomerno da se razmnože. Gljivice se hrane šećerom, razlažući ga do ugljen – dioksida i vode. Usled ovog procesa javljaju se smetnje s varenjem, stvaranje gasova i nadutost.

Zaslađivači Sweet Adventure 1, Sweet Adventure 2 i  Sweet Adventure 3 u suprotnosti sa šećerom koji hrani kandidu, ne pruža uslove za dalji razvoj gljivica. Kod dijeta protiv kandide treba u potpunosti izbaciti šećer iz upotrebe. Vremenom će se uvideti da i sa zaslađivačima može da se spremi hrana koja je ukusna.
Zaslađivači Sweet Adventure 1, Sweet Adventure 2 i  Sweet Adventure 3 mogu da se neograničeno koriste i od strane osoba koji su na terapiji.

Povećanje proizvodnje kolagena i apsorpcija vitamina B

Elastičnost kože omogućuje protein zvan kolagen. Starenjem čovekovog organizma neminovno dolazi do promena usled čega se menja i osobina samog kolagena. Kolagen postaje krući, gubi vlažnost i zbog toga koža postaje tanja i dolazi do pojava bora.

Utvrđeno je da Brezin šećer povećava proizvodnju kolagena a kod već postojećeg povećava njegovu elastičnost. Osim toga brezin šećer pomaže i apsorpciju vitamina B i zahvaljujući tome poboljšava stanje kože, kose i noktiju.

Ja sam dijabetičar, koji od ova 3 proizvoda mi preporučujete kao najbolji za mene?

Sva tri proizvoda su pogodni za korišćenje u ishrani dijabetičara samim time što imaju nizak glikemijski indeks (1 ili 7). Preporučujemo da probate ove proizvode i da izbor napravite u odnosu na ukus koji Vam najviše odgovara.

Želim da smanjim težinu, koji od ovih proizvoda bi bio najefikasniji?

Sva tri proizvoda možete efikasno koristiti za regulisanje težine. Kako su  ovi proizvodi sa nula kalorija – Sweet Adventure 1 i 3 ili sa veoma malo kalorija – Sweet Adventure 2,  svi su pogodni za korišćenje od strane osoba koje žele da paze na svoju težinu.

Na koji način mogu da naručim vaše proizvode?

Naše proizvode možete naručiti online preko našeg sajta http://www.sweetadventure.rs/narucivanje/  popunjavanjem formulara.

Osim toga ako želite možete i telefonski završiti narudžbu pozivanjem broja 024/580-522.
Narudžbinu ćete platiti prilikom isporuke.

Ko plaća troškove poštarine?

Ako naručite bilo koja 2 ili više proizvoda, u tom slučaju, nemate troškova poštarine.
Ako naručite 1 komad trošak poštarine je 250,00din.

Da li ove proizvode mogu koristiti u kolačima?

Naravno. Sva tri proizvoda su stabilna pri visokim temperaturama i samim time pogodni su prilikom korišćenja u kolačima.

Koje veličine su pakovanja?

Sva tri proizvoda imaju neto težinu od 300g.

Gde mogu naći neku preporuku za korišćenje?

Deo web sajta –recepti- je namenjen za tu svrhu. Na ovom delu sajta ćemo postavljati recepte gde će biti opisano korišćenje proizvoda Sweet Adventure 1,2 i 3. Takođe, na ovom delu sajta će  biti postavljeni i recepti i preporuke koje budu pristizale od samih korisnika.